Koppeloon kuljettiin ennen tien valmistumista vesitse. Syksyllä ja keväällä, kun jäät olivat heikkoja, pirsseissä oli varusteena lankku, joka sojotti ulos ikkunasta. Tästä syystä takseja kutsuttiin lankkutakseiksi. Vesitse kuljettiin myös juhannustansseihin Inariin. Kerran sattui niin, että Koppelon pojat liftasivat virkamatkalla olleen nimismies Kalle Hongan kyytiin. Matkaeväänä oli 30 kilon pytty, jonka nimismies arveli sisältävän hapankalaa, kun sen sisältö alkoi kesken matkaa kuplia. Tosiasiassa pytyssä taisi olla kiljua. Hapankalaa kyllä syötiin keväisin kalapottuna, kun kellariin säilötyt kalat alkoivat härskiintyä. Sarren mukaan hapankala on suurta herkkua hänen nykyisessä asuinpaikassaan Ruotsissa. Samalla hän harmittelee, etteivät he aikanaan osanneet hyödyntää hapannutta kalaa kuten ruotsalaiset ja hyödyntämättä jäivät myöskin poron papanat, joita nyt myydään yksittäispakkauksissa Helsingin torilla.